Koučing
Vynaložiť financie, čas a energiu na koučovanie má zmysel pre toho, kto si uvedomuje, že chce mať niečo vo svojom živote inak.
Koučing v osobnom živote
Koučing napomáha odhaliť riešenia a možnosti, ktoré už človek má v sebe, no sám ich nedokáže vidieť. Kouč klienta vedie, neradí mu. Kladie vhodné otázky až dovtedy, kým koučovaný nájde odpoveď nielen na svoj problém, ale aj na to, čo ho spôsobilo.
Koučing nie je terapia. Je zameraný na zdroje človeka a orientovaný na budúcnosť. Predstavuje alternatívu pre všetkých, ktorí chcú vedomejšie využívať svoj potenciál, nie sú spokojní s tým, ako žijú, alebo chcú uskutočniť nejakú zmenu v živote.
Prínosy koučingu
- pozitívny pohľad na konkrétne situácie
- zvýšenie psychickej odolnosti
- zvládnutie a navodenie stavu "flow"
- poznanie svojich silných stránok
- odstránenie vnútorných bariér a iné...

Koučing v biznise

Biznis koučing nie je spoveď ani psychoterapeutický rozhovor. Jeho cieľom je hľadanie potenciálu klienta a je zameraný na posilnenie jeho silných stránok osobnosti a správania sa.
Kouč pomáha koučovanému kariérne rásť, lepšie riadiť a motivovať, pracovať efektívnejšie, prenechávať viac zodpovednosti podriadeným. Koučing v biznise poskytuje hĺbkovú analýzu potrieb v súlade s potrebami organizácie, následné stanovenie cieľov a vytvorenie stratégie na ich dosiahnutie. Koučovaný identifikuje pracovné aj osobné prekážky, aby ich prekonal a mohol tak pracovať s väčším nasadením a motiváciou.
- Pre manažéra je partnerom pri premýšľaní nad stratégiami, nad spôsobom komunikácie s podriadenými, pri riešení projektov, pri prechádzaní zmenami v spoločnosti, pri zvládaní stresu, riadení času a v iných oblastiach pri výkone práce.
- Pre vrcholového manažéra a riaditeľa (majiteľa) je užitočným partnerom, kedy sa už v hierarchii spoločnosti nemá o koho oprieť, nemá si s kým prejsť vlastné dôverné témy a je mu nápomocný pri identifikovaní, nájdení a formulovaní riešení.
- V prípade trojstranného vzťahu kedy je zadávateľ niekto iný ako koučovaný je potrebné určiť jasné pravidlá a dohodu o cieľoch. Koučovaný musí so stanovenými cieľmi súhlasiť. Kouč o obsahu koučovacích rozhovorov nemôže podávať žiadne správy. Zamestnanec však môže poskytnúť vyhodnocovaciu správu, v ktorej uvedie kam sa dostal a čo presne sa zmenilo.